Pages

Monday, February 1, 2010

"The Doctrine of Paticcasamuppada (Part 2)"


Then the Buddha during the last watch of the night paid attention to Paticcasamupada (cause and effect) in direct and reserve order:
ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေနာက္ဆံုးယာမ္၌ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ကို အႏုေလာမ ပဋိေလာမအား ျဖင့္ ဆင္ျခင္ေတာ္မူပါသည္။
Avijjapaccaya sankhara အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ, sankharapaccaya vinnanam သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ, vinnapaccaya namarupa ၀ိညာဏပစၥယာ နာမရူပါ , namarupapaccaya salayatanam နာမရူပပစၥယာ သဠာယတနံ, salayatanapaccaya phasso သဠာယတနပစၥယာ ဖေႆာ, phassapaccaya vedana ဖႆပစၥယာေ၀ဒနာ , vedanapaccaya tana ေ၀ဒနာပစၥယာတဏွာ, tanapaccaya upadanam တဏွာပစၥယာ ဥပါဒါနံ, upadanapaccaya bhavo ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ, bhavapaccaya jati ဘ၀ပစၥယာ ဇာတိ, jatipaccaya jara,marana,soka,parideva,dukkha,domanassupayasa sambhavanti ဇာတိပစၥယာ ဇရာမရဏေသာကပရိေဒ၀ဒုကၡေဒါမနႆုပါယာသာ သမၻ၀ႏၱိ. Evametassa kevalassa dukkhakkhandh- assa samudayo hotiti ဧ၀ေမတႆ ေက၀လႆ ဒုကၡကၡႏၶႆ သမုဒေယာ ေဟာတီတိ.
Because of ignorance there arise volitional formations အ၀ိဇၨာ-မသိမွဳတရားေၾကာင့္ သခၤါရတရားတို႔ျဖစ္ ေပၚလာၾကကုန္၏; because of volitional formations there arises consciousness;သခၤါရတရားတို႔ေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာ၏;because of consciousness there arise mind and matter; ပဋိသေႏၶ ၀ိညာဏ္စိတ္ေၾကာင့္ နာမ္တရားႏွင့္ ရုပ္တရားတိုဳ႔ ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္၏; because of mind and matter there arise sixfold sense bases နာမ္တရား ရုပ္တရားတို႔ေၾကာင့္ အာယတနေျခာက္တို႔ ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္ ၏; because of sixfold sense bases there arises contact အာယတနေျခာက္ပါးတို႔ေၾကာင့္ ေတြ႔ထိမွဳ ဖႆတရားျဖစ္ေပၚလာ၏; because of contact there arises feelingေတြ႔ထိမွဳ ဖႆတရားေၾကာင့္ ခံစားမွဳ ေ၀ဒနာတရားျဖစ္ေပၚလာ၏; because of feeling there arises craving ခံစားမွဳ ဖႆတရားေၾကာင့္ တပ္မက္မွဳတဏွာတရားျဖစ္ေပၚလာ၏; because of craving there arises graspingတပ္မက္မွဳ တဏွာတရားေၾကာင့္ စြဲလမ္းမွဳဥပါဒါန္တရားျဖစ္ေပၚလာ၏; because of grasping there arise becoming စြဲလမ္းမွဳဥပါဒါန္တရားေၾကာင့္ ဘ၀ျဖစ္ေပၚလာ၏; because of becoming there arises birthဘ၀ေၾကာင့္ ဇာတိတရားျဖစ္ေပၚလာ၏; because of birth there arise decay,death, grief, sorrow, lamentation, dejection and despair ဇာတိပဋိသေႏၶေနမွဳတရားေၾကာင့္ ဇရာ-အိုျခင္, မရဏ-ေသျခင္း, ေသာက-ငိုေၾကြးျခင္း, ပရိေဒ၀-ပူေဆြးျခင္း, ဒုကၡ-ဆင္းရဲျခင္း,ေဒါမနႆ-စိတ္ႏွလုံးမသာမယာျဖစ္ျခင္း, ဥပါယာသ-တသသေဆြးေျမ့ပူေလာင္ျခင္းဟူေသာ တရားတို႔ ျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္၏; This is the arising of this entire mess of suffering ဒါဟာ လုံုး၀ ဒုကၡအစုအပံုၾကီး၏ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပါေပတည္း.
Avijjayatweva asesaviraganirodha sankharanirodho အ၀ိဇၨာယေတြ၀ အေသသ၀ိရာဂနိေရာဓါ သခၤါရနိေရာေဓါ; sankharanirodha vinnananirodho သခၤါရနိေရာဓါ ၀ိညာဏနိေရာေဓါ; vinnanirodha namarupanirodho၀ိညာဏနိေရာဓါ နာမရူပနိေရာေဓါ; namarupanirodha salayatananirodho; နာမရူပ နိေရာဓါ သဠာယတနနိေရာေဓါ salayatananirodha phassanirodho;သဠာယတနနိေရာဓါ ဖႆနိေရာေဓါ phassanirodha vedananirodhoဖႆနိေရာဓါ ေ၀ဒနာနိေရာေဓါ; vedananirodha tahnanirodho ေ၀ဒနာနိေရာဓါ တဏွာနိေရာေဓါ; tahnanirodha upadananirodhoတဏွာနိေရာဓါ ဥပါဒါနနိေရာေဓါ; upadananirodha bhavanirodhoဥပါဒါနနိေရာဓါ ဘ၀နိေရာေဓါ; bhavanirodha jatinirodhoဘ၀နိေရာဓါ ဇာတိနိေရာေဓါ; jatinirodha jara,marana, soka, parideva, dukkha, domanassupayasa nirujjhanti ဇာတိနိေရာဓါ ဇရာ,မရဏ,ေသာက,ပရိေဒ၀,ဒုကၡ,ေဒါမနႆုပါယာသာ နိရုဇၥ်ႏၱိ. Evametassa kevalassa dukkhakkhandhassa nirodho hotiti ဧ၀ေမတႆ ေက၀လႆ ဒုကၡကၡႆ နိေရာေဓါ ေဟာတီတိ.(To be continued)

0 comments:

Post a Comment

 

Go Up အေပၚသုိ႔