ယေန႔ ျမန္မာေကာဇာသကၠရာဇ္ (၁၃၇၁) ခုႏွစ္ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန႔ပင္ ေရာက္လာေခ်ျပီး။
တေပါင္းလသည္ ျမန္မာတို႔၏ ဆယ္ႏွစ္လရွိရာတြင္ ေနာက္ဆံုးလျဖစ္၍ ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူး အလြန္မခ်မ္း အလြန္မေအးလွေသာ သာယာေသာ လပင္ျဖစ္ေပသည္။ တေပါင္းလေရာက္ျပီဆိုသည္ႏွင့္ အခ်ိဳ႕သစ္ပင္ တို႔သည္ ေရာ္ရြက္၀ါတို႔ကို ေခၽြခ်လွ်က္ မီးက်ည္းေသြးအသြင္ နီေသြးေသာ ဖူးညြန္႔တို႔ကို ေဆာင္ၾကေလျပီ။ သစ္ပင္တို႔သည္ မီးလွ်ံကဲသို႔ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ထြန္းလင္းေထာက္ပ၍ ေနၾကေပသည္။ သစ္ပင္တို႔သည္ ပင္လံုးကၽြတ္ ဖူးပြင့္ ေ၀ဆာေန၍ ႏွလံုးေမြ႔ေလွ်ာ္ ေပ်ာ္ဘြယ္ရာ ရွိလွပါေပသည္။ ထက္၀န္းက်င္ အရပ္ေလး မ်က္ႏွာတို႔သည္လည္း သင္းရနံ႔ ထံုသင္း ၾကိဳင္လွိဳင္၍ ေနၾကေပသည္။ သစ္ပင္တို႔သည္ အေဟာင္းကို ပယ္စြန္႔ကာ အသီးသီးရန္ ေတာင္းတေနၾကေလျပီး။ `ဤသို႔ေသာ သာယာအမွဳအေပါင္း ခေညာင္းလွေသာ လတေပါင္း၀ယ္ ျမတ္ဗုဒၶသည္ သူ၏ ဖြားဖက္ေတာ္ ကာဠဳဒါယီမေထရ္၏ ေတာင္းပန္မွဳေၾကာင့္ ဖခင္သုေဒၶါဒန မင္းၾကီးႏွင့္တကြ ေဆြေတာ္ရွစ္ေသာင္း မ်ိဳးေတာ္အေပါင္းတို႔ကို တရားေရေအးတိုက္ ေကၽြးျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူး ဆပ္ရန္ အလို႔ငွာ ကပိလ၀တ္ခရီးစဥ္ကို စတင္ခဲ့ေလသည္။ ဤခရီးစဥ္စတင္ရျခင္း၏ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ရေသာ္ သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးသည္ မိမိသားျဖစ္သူသည္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိ၍ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတြင္ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးႏွင့္တကြ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ကို တရားေရေအးတိုက္ ေကၽြးေနေၾကာင္း သိရွိထားျပီးျဖစ္ေလသည္။ ေျခာက္ႏွစ္တိုင္တိုင္ သားျဖစ္သူႏွင့္ ေ၀းကြာေနေသာ မင္းၾကီးသည္ သားျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္ရန္ ဆႏၵျပင္းျပေနသည္။ မင္းၾကီးသည္ သားျဖစ္သူကို လြမ္းဆြတ္တမ္းတ ေနေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ နန္းေတာ္ရွိ အမတ္တစ္ေထာင္တို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားကိုပင့္ရန္ တာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့ေလသည္။ မင္းၾကီး၏ တာ၀န္ေပးခ်က္အရ အမတ္တစ္ေထာင္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ပင့္ရန္ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ခရီးစဥ္ကိုစတင္ ခဲ့ေလသည္။ထိုအမတ္တစ္ေထာင္တို႔သည္ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာေနေသာ အခိုက္ႏွင့္ ၾကံဳေနေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ သူတို႔သည္ ပရိသတ္အစြန္းမွ တရားနာၾကေလ သည္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ကို ၾကားနာျပီးေနာက္ သူတို႔သည္ ၀ါေတာ္ေျခာက္ဆယ္ရ မေထရ္ၾကီးမ်ားကဲ့သို႔ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေလသည္။ သူတို႔သည္ ရဟန္းကိစၥျပီးစီးသြားသည့္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားကို ကပိလ၀တ္ျပည္သို႔ ၾကြဘို႔ရန္ ေလွ်ာက္ထားဘို႔ကိစၥကိုပင္ ဆိတ္ဆိတ္ေနၾကေလေတာ့သည္။ ကပိလ၀တ္ျပည္ရွိ သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးသည္ကား သားေတာ္ဘုရားႏွင့္ အမတ္တစ္ေထာင္ကို ေမွ်ာ္ေနေလသည္။ ေမွ်ာ္သာေမွ်ာ္ ေပၚမလာသည့္အတြက္ ေနာက္ထပ္ပင့္ေဆာင္ရန္ အမတ္တစ္ေထာင္တို႔ကိုပင္ ဒုတိယအၾကိမ္ေစလႊတ္ရ ျပန္သည္။ ဒုတိယအၾကိမ္ သြားေရာက္ပင့္ေဆာင္ေသာအမတ္တို႔သည္လည္း ျပန္မလာေတာ့ေပ။ သုိ႔ျဖစ္သျဖင့္ မင္းၾကီးသည္ တတိယအၾကိမ္ စတုတၳအၾကိမ္စသည္ျဖင့္ ဆယ္ၾကိမ္ေျမာက္အထိေစလႊတ္ခဲ့သည္။အမတ္တို႔ သည္ လည္း ေပၚမလာေပ။ ေမွ်ာ္ေနေသာ သားေတာ္ဘုရားသည္လညး္ ေပၚမလာေပ။ အကယ္စင္စစ္ အမတ္ တစ္ေသာင္း တို႔သည္ကား ရဟန္းကိစၥျပီးစီးသြားျပီးျဖစ္သျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားရန္ ကိစၥကိုပင္ မေလွ်ာက္ထားမူ၍ ဆိတ္ဆိတ္ေနေတာ္မူလိုက္ၾကသည္။ မင္းၾကီးသည္“ သားေတာ္ဘုရားကို ပင့္ေဆာင္ရန္ ဆယ္ၾကိမ္ေျမာက္ရွိခဲ့ေလျပီ၊ အမတ္တစ္ေသာင္းထိ ရွိခဲ့ေလျပီ၊ အမတ္တစ္ ေသာင္းလဲ ေပၚမလာ၊ ငါ့သားေတာ္ဘုရားလဲ ေပၚမလာ၊ ဘာမ်ားျဖစ္တယ္မသိ၊ အႏၱရာယ္တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ျပီး ထင္တယ္၊ လိုက္သြားစမ္းပါကြယ္ အေမာင္ကာဠဳဒါယီရယ္။”ဟု ကာဠဳဒါယီအမတ္ကို တာ၀န္ေပးအပ္ရျပန္သည္။
ထိုအခါ ကာဠဳဒါယီအမတ္သည္
“မင္းၾကီး ျမတ္ဗုဒၶကို ပင့္ေပးဆို ပင့္ေပးပါမယ္၊ သို႔ေသာ္ အကၽြႏု္ပ္ကို ရဟန္းျပဳခြင့္ေတာ့ ေပးပါ” ေတာင္းဆိုေလ သည္။
“ရပါတယ္ အေမာင္ကာဠဳဒါယီရယ္၊ ငါ့သားေတာ္ၾကီးကိုသာ ရေအာင္ပင့္ေပးစမ္းပါကြယ္၊ ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဖူးျမင္လိုလွပါျပီ” ဟု ၀န္ခံကတိျပဳကာ သားေတာ္ဘုရားေရာက္ရွိေရးကိုသာ တိုက္တြန္းေနေလေတာ့သည္။
ကာဠဳဒါယီအမတ္သည္ကား ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဖြားဖက္ေတာ္ခုႏွစ္ဦးတြင္ တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္ေလသည္။
(ဖြားဖက္ေတာ္ခုႏွစ္ပါးသည္ကား ရွင္အာနႏၵာ ေဗာဓိပင္ ကာဠဳဒါယီအမတ္ ယေသာ္ဓရာ ဆႏၵအမတ္ ေရႊအိုးၾကီးေလးလံုး ခ႑ကျမင္းတို႔ပင္ျဖစ္သည္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အလြယ္မွတ္လိုေသာ္ “အာ ေဗာ ကာ ယ၊ ဆန္ ေရႊ ခဏ္။” ဟူ၍ပင္ျဖစ္သည္။)
ကာဠဳဒါယီအမတ္သည္လည္း မင္းၾကီး၏ တာ၀န္ေပးခ်က္အရ ျမတ္ဗုဒၶကို ပင့္ေဆာင္ရန္ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ရေလသည္။
သူေရာက္သြားေသာအခါ ျမတ္ဗုဒၶသည္ တရားနာပရိသတ္အား ေအးျမေသာ အမတေရစင္ကို သြန္းေလာင္း ေပးေနေသာအခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကာဠဳဒါယီအမတ္သည္လည္း ပရိသတ္အစြန္မွ အမတေရစင္ကို အသြန္းေလာင္းခံလိုက္ရာ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေလသည္။ ေနာင္တြင္ ကာဠဳဒါယီ မေထရ္သည္ ေဆြမ်ိဳးအေပါင္းတို႔၏ ၾကည္ညိဳေလးစားမွဳကို ခံယူရာတြင္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ကို ရရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုမွေနာက္၌ ကာဠဳဒါယီမေထရ္သည္ ျမတ္ဗုဒၶကုိ ကပိလဝတ္ျပည္သို႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူရန္ ခရီးလမ္းေဖာ္ျပကာ ခ်ီးက်ဴး ရြတ္ဆိုေသာ ဂါထာမ်ားျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
“၅၂၇။အရွင္ဘုရား ယခုအခါ သစ္ပင္တို႔သည္ ပြင့္သီးလိုၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ ေရာ္ရြက္ဝါတို႔ကုိ ့ေခြၽခ်ကုန္လ်က္ မီးက်ီးအေသြးနီေတြးေသာ ဖူးညြန္႔ရွိေနၾကပါကုန္၏၊ ထုိသစ္ပင္တို႔သည္ မီးလွ်ံကဲ့သို႔ (အရပ္ေလးမ်က္ႏွာတို႔၌) ထြန္းေတာက္ေျပာင္ပါကုန္၏၊ အတၴရသစသည္ တို႔၏ စုေဝးေပါင္းဆံုရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ႀကီးျမတ္ေသာ လုံ႔လရွိ ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား(ေနျပည္ေတာ္သို႔ ၾကြေတာ္မူရန္) အခ်ိန္တန္ပါၿပီဘုရား။
၅၂၈။ သစ္ပင္တို႔သည္ ပင္လံုးကြၽတ္ ပြင့္ၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ရွိၾကပါကုန္၏၊ ထက္ဝန္းက်င္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာတို႔သည္လည္း (ရနံ႔တို႔ျဖင့္) သင္းပ်ံ႕ႀကိဳင္လႈိင္ ၾကပါကုန္၏၊ ထုိသစ္ပင္တို႔သည္ အရြက္ေဟာင္းကုိ ပယ္စြန္႔၍ အသီးသီးရန္ ေတာင့္တၾကပါကုန္၏၊ လုံ႔လရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ဤရာဇၿဂဳိဟ္ျပည္မွ ထြက္ၾကြေတာ္မူရန္ အခ်ိန္ တန္ပါၿပီဘုရား။
၅၂၉။ အရွင္ဘုရား ယခုရာ သီဥတုသည္ ေအးလည္း မေအးလြန္း ပူလည္း မပူလြန္း လွပါ၊ခ်မ္းသာစြာ ခရီးရွည္သြားျခင္းငွါ သင့္ေလ်ာ္လွပါ၏၊ အေနာက္ကုိ မ်က္ႏွာမူ၍ ေရာဟနီ ျမစ္ကုိကူးေတာ္မူေသာ အရွင္ဘုရားကုိ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေကာလိယမင္းမ်ဳိးတို႔သည္လည္းေကာင္း ဖူးေျမာ္ၾကပါေစကုန္ေလာ့အရွင္ဘုရား။
၅၃ဝ။ (လယ္သမားသည္) စပါးကို လိုလားေတာင့္တသျဖင့္ လယ္ထြန္ပါ၏၊ အသီးကုိလုိလားေတာင့္တသျဖင့္ သာလွ်င္ မ်ဳိးေစ့ကုိ စုိက္ပ်ဳိးပါ၏၊ ပစၥည္းဥစၥာ စုေဆာင္းလုိကုန္ေသာ ကုန္သည္တို႔သည္ (အျမတ္အစြန္းကုိ) လုိလားေတာင့္တၾကသျဖင့္ သမုဒၵရာကုိ ကူးၾကပါကုန္၏၊ (ထို႔အတူ) အကြၽႏု္ပ္သည္လည္း (ျမတ္စြာဘုရား ကပိလဝတ္ျပည္သို႔ၾကြေတာ္မူလိမ့္ မည္ဟူေသာ) အၾကင္လိုလားေတာင့္တခ်က္ျဖင့္ (ဤအရပ္၌) ရပ္တည္ေန ပါ၏၊ တပည့္ေတာ္၏ ထုိလုိလားေတာင့္တခ်က္သည္ ၿပီးျပည့္စံုပါေစသတည္း အရွင္ဘုရား။
၅၃၁။ လယ္သမားတို႔သည္ အႀကိမ္ႀကိမ္သာလွ်င္ မ်ဳိးေစ့ကို စုိက္ပ်ဳိးပါကုန္၏၊ မုိးသည္လည္းအႀကိမ္ႀကိမ္ပင္ ရြာသြန္းပါ၏၊ လယ္သမားတို႔သည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ လယ္ကုိ ထြန္ယက္ ၾကပါကုန္၏၊ စပါးသည္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ပင္ တိုင္းႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္ပါ၏အရွင္ဘုရား။
၅၃၂။ သူေတာင္းစားတို႔သည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ လွည့္လည္ပါကုန္၏၊ အလွဴရွင္တို႔သည္အႀကိမ္ႀကိမ္ ေပးလွဴၾကပါ ကုန္၏၊ အလွဴရွင္တို႔သည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေပးလွဴ၍ အႀကိမ္ႀကိမ္ နတ္ျပည္သို႔ ကပ္ေရာက္ၾကရပါကုန္၏။
၅၃၃။ ႀကီးေသာ လုံ႔လရွိေတာ္မူေသာ ေျမႀကီးအထုႏွင့္ တူေသာ ပညာရွိေတာ္မူေသာေယာက်္ားသည္ အၾကင္အမ်ဳိး၌ ျဖစ္၏၊ ထိုအမ်ဳိး၌ စင္စစ္သျဖင့္ အမ်ဳိးခုနစ္ဆက္တုိင္ေအာင္ ျဖဴစင္ေစပါ၏၊ နတ္ထက္နတ္ျမတ္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ (ထို႔ထက္အလြန္) ျဖဴစင္ေစရန္ စြမ္းႏုိင္ေတာ္မူပါေပ၏ဟုအကြၽႏု္ပ္ မွတ္ထင္ပါ၏၊ အရွင္ဘုရားမွ (အရိယာဇာတ္အားျဖင့္) ျဖစ္ေသာ မုနိဟူေသာအမည္ေတာ္သည္ အမည္မွန္ ျဖစ္ပါေပ၏အရွင္ဘုရား။
၅၃၄။ သီလကၡႏၶစေသာ ျမတ္ေသာ တရားအေပါင္းကုိ ရွာေတာ္မူၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခမည္းေတာ္ကား သုေဒၶါဒန အမည္ရွိပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ မယ္ေတာ္ကား မာယာအမည္ရွိပါ၏၊ အၾကင္ မယ္ေတာ္မာယာသည္ ဘုရားေလာင္းကုိ ဝမ္းျဖင့္ လြယ္ၿပီး၍ (မီးရွဴးသန္႔စင္ ဖြားျမင္ၿပီးေသာ္) ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးသည္မွ ေနာက္၌ တုသိတာနတ္ျပည္ဝယ္ေမြ႕ေလ်ာ္စံေပ်ာ္ရပါ၏ အရွင္ဘုရား။
၅၃၅။ ကြယ္လြန္ေလၿပီးေသာ ေဂါတမအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ထိုမာယာေဒဝီသည္ ဤလူ႕ျပည္မွေရြ႕ေလ်ာလတ္ေသာ္ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ထိုတုသိတာနတ္တို႔ျဖင့္ ျခံရံကာကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ျဖင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ရပါ၏ အရွင္ဘုရား။
၅၃၆။ ငါသည္ သူတစ္ပါးတို႔ သည္းမခံႏုိင္သည္ကုိ သည္ခံေတာ္မူႏိုင္ေသာ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ အေရာင္ရွိ ေတာ္မူ ေသာ ႏႈိင္းခုိင္းစရာဥပမာ ရွိေတာ္မမူေသာ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရား၏ သားေတာ္စစ္ ျဖစ္ပါ၏၊ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးျဖစ္ေသာ မင္းႀကီး သင္မင္းႀကီးသည္ငါ၏ အဖ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခမည္းေတာ္ေပတည္း၊ ေဂါတမအႏြယ္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ မင္းႀကီး သင္မင္းႀကီးသည္ သေဘာအားျဖင့္ ငါ၏ ဘုိးေတာ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏အရွင္ဘုရား။”
ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ျမတ္ဗုဒၶသည္
“ေအး ခ်စ္သားကာဠဳဒါယီ ငါဘုရားၾကြေတာ္မူမယ္” ဟု အေျဖေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ျမတ္ဗုဒၶသည္ သူ၏ ဓမၼေက်းဇူးဆပ္ခရီးစဥ္ကုိ ဤတေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္တြင္ စတင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment