Pages

Thursday, April 29, 2010

ကားဆရာကိုလူလည္နွင့္ မယ္ေယာသူတို႔အျဖစ္

တစ္ခါက ကံေကာျမိဳ႕နယ္အတြင္း ေျပးဆဲြေနေသာ ကားတစ္စီး တိမ္ေမွာက္သြားမွဳေၾကာင္း ကားေမာင္းသူသည္ တရားရံု၌ တရားရင္ဆိုင္ရေလသည္။ ထို႔သို႔ တရားရင္ဆိုင္ရာတြင္ အမွဳကို ေပါ့ေစရန္အလို႔ငွာ ကားဆရာသည္ သူႏွင့္အတူ ကား၏ ေရွ႕ခန္းထဲတြင္ ထိုင္စီးေသာ ေယာသူမေလးတစ္ေယာက္ကို အသိသက္ေသအျဖစ္ တရားရံုးကို ေခၚထားေလသည္။ တရားသူၾကီးသည္ ကားဆရာကို ေရွးဦးစြာ စစ္ေလသည္။ ကားဆရာက
“တရားသူၾကီးမငး္ခင္ဗ်ာ! ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကားကို အလြန္ပင္ ဂရုစိုက္ေမာင္းပါတယ္ခင္ဗ်၊ ဂရုစိုက္ေမာင္းတဲ့အေၾကာင္းကို သိခ်င္ရင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ကားေရွ႕ခန္းမွာ ထိုင္စီးတဲ့ ေယာသူမေလးကို ေမးၾကည့္ပါခင္ဗ်။”ဟု ဆိုေသာအခါ
တရားသူၾကီးက ေယာသူဘက္သို႔ လွည့္ကာ
“ကဲကေလးမ! ျဖစ္ပ်က္တဲ့အေၾကာင္းအရာကို အမွန္အတိုင္း ေျပာျပပါ။”ဟု ေမးေလေတာ့သည္။ ဤတြင္ ေယာသူမက
“တရားသူၾကီးရွင့္! က်မက ကံေကာျမိဳ႕ကို သြားမလို႔ ကားေစာင့္ေနပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒီဆရာၾကီးရဲ႕ကားက ကၽြန္မေရွ႔ကို ဆိုက္လာပါတယ္၊ “သူက ညီမေလးဘယ္သြားမလို႔လဲ” လို႔ က်မကိုေမးပါတယ္၊ က်မလဲ ကံေကာျမိဳ႕ကို ေစ်း၀ယ္သြားမလို႔ ဟူ၍ ေျပာလိုက္ပါတယ္၊ အဲဒီအခါ ကားဆရာၾကီးက ဒါဆိုရင္ အကိုၾကီးတို႕ရဲ႕ကားနဲ႕လိုက္ခဲ့ပါလို႔ ေခၚပါတယ္၊ ဒါနဲ႔ဘဲ ဒီအကိုၾကီးကားနဲ႕လိုက္ခဲ့ပါတယ္၊ က်မက ေနာက္ခန္းကို သြားစီးမလို႔ ျပင္လိုက္စဥ္ ကားဆရာအကိုၾကီးက က်မကို ကား၏ ေရွ႕ခန္းထဲမွာ သူနဲ႔အတူ လာထိုင္စီးဘို႔ ေခၚပါတယ္ရွင္႔ ၊ ဒါနဲ႔ဘဲ က်မက ကားရဲ႕ေရွ႕ခန္းထဲမွာ ဒီကားဆရာအကိုၾကီးနဲ႔အတူ သြားထိုင္ပါတယ္ရွင္႕၊ က်မကားေပၚေရာက္တဲ့အခါ ဒီကားဆရာအကိုၾကီးဟာ ကားေဂြၾကီးကို လွည့္ကာ တ၀ီ၀ိနဲ႔ ေမာင္းေနပါတယ္ရွင္႔၊ ဆယ္မိနစ္ေလာက္ၾကာေသာအခါ ကားဆရာအကိုၾကီးဟာ ဘာမေျပာ ညာမေျပာနဲ႔ သူ႔ရဲ႕လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ က်မခႏၶာကိုယ္ကို လာဖက္ပါတယ္ရွင့္၊ က်န္လက္တစ္ဘက္ျဖင့္ ကားေဂြၾကီးကို လွည့္ကာ တ၀ီ၀ီနဲ႕ ကားကို ေမာင္းေနပါတယ္ရွင္႕၊ ေနာက္ဆယ္မိနစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါ ဒီကားဆရာအကိုၾကီးက ကားေဂြၾကီးကို မကိုင္ေတာ့ဘဲ သူ၏ လက္ႏွစ္ဖက္လံုးျဖင့္ က်မကို ဖက္လိုက္ပါတယ္ရွင္႔၊ ထိုသို႔က်မကို ဖက္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကားၾကီးဟာ ၀ုန္းကနဲျမည္ကာ ေမွာက္သြားပါတယ္ရွင္႔”ဟု ကားဆရာအားကိုးေလာက္ေသာ အေျဖမ်ိဳးျဖင့္ ေျဖၾကားလိုက္ေလေတာ့သည္။ ထိုအခါကားဆရာသည္ သူထင္ထားသည့္အတိုင္း ျဖစ္မလာေသာအခါ
“တရားသူၾကီးခင္ဗ်ာ့၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးကို ေသဒဏ္သာေပးလိုက္ပါေတာ့ခင္ဗ်ာ့။ ေအာ္ ေရွ႕ေနငွားမွ ေထာင္လံုးလံုးက်ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕အျဖစ္ပါခင္ဗ်၊” ဟုေျပာကာ ခ်ဳန္းပဲြခ် ငိုေလေတာ့သတည္း။

0 comments:

Post a Comment

 

Go Up အေပၚသုိ႔