လူသားတိုင္းသည္ အရိယာစခန္းသို႔ မတက္လွမ္းႏိုင္သေရြ႕ စိုးရိ္မ္ ပူပန္မွဳတရားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရဦး မည္ ျဖစ္ ေပသည္။ ထိုစိုးရိမ္ ပူပန္မွဳတရား ၾကာရွည္စြာ ျဖစ္ေနမွဳက က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစျပီး အဆိုးဆံုးေသာ အႏၱရာယ္ကိုျဖစ္ေစသည္။ လူေတြဘာေၾကာင့္ စိုးရိမ္ ပူပန္ၾကသလဲ? ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဓမၼနည္းအရ စီစစ္ရေသာ္ “ငါ, ငါဥစၥာ” တစ္နည္း သကၠာယဒိ႒ိေၾကာင့္ လူသားမ်ားသည္ စိုးရိမ္ ပူပန္မွဳ ျဖစ္ေနၾကရသည္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶသည္
“လွံျဖင့္ အထိုးခံထားရေသာ သူကဲ့သို႔ငွင္း၊ ဦးေခါင္းတြင္ မီးေလာင္ခံေနရေသာ သူကဲ့သို႔ငွင္း ရဟန္းသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိေသာ ခႏၶာငါးပါး၌ အျမင္မွားမွဳ သကၠာယဒိ႒ိကို ပယ္ရန္ သတိႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ ေနရာ၏။” မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ထိုဂါထာကိုပင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက
“အကယ္၍ ရင္၀လွံစူးခံေနရေနလွ်င္၊ ဦးေခါင္းကို မီးေလာင္ခံေနရလွ်င္၊ သကၠာယဒိိ႒ိရွိေနလွ်င္ လွံကိုလဲ မႏွဳတ္ ေသးပါနဲ႔၊ မီးကိုလဲ မျငိမ္းသတ္ေသးပါနဲ႔၊ သကၠာယဒိ႒ိကို အရင္ပယ္ပါ၊ ရင္၀လွံစူးလို႔ ဦးေခါင္းမိီး ေလာင္ခံရလို႔ တစ္ဘ၀သာ ေသမယ္၊ သကၠာယဒိ႒ိရွိေနလွ်င္ကား ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာေသရအံုးမယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သကၠာယဒိ႒ိကို အရင္ပယ္ပါ”ဟု အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ဖြင့္ဆိုထားေလသည္။
ထိုမိန္႔ဆိုခ်က္မ်ားကို ၾကည့္ေသာအားျဖင့္ သကၠာယဒိ႒ိသည္ လူသားကို ဘယ္ေလာက္ဒုကၡေပးေနသည္ဆို သည္ကို သိရွိႏိုင္သည္။
ထို ငါ ငါဥစၥာဟူေသာ အယူမွားမွဳ သကၠာယဒိ႒ိမွတစ္ဆင့္ ေလာဘ ဘ၀င္ျမင့္မွဳ ၀င့္ၾကြားမွဳႏွင့္ အျခားေသာ မေကာင္းေသာ စိတ္တို႔ကိုျဖစ္ေစပါသည္။ ထိုအတၱယူဆမွဳက ပုဂၢလိကသေဘာထားကြဲလြဲမွဳမွအစ ႏိုင္ငံ အသီး သီး စစ္ျဖစ္ပြားမွဳအေျခအေနထိ ဆိုက္ေရာက္ေစပါသည္။ လူသားတို႔၏ ရန္သူသည္ ကို္ယ္က်ိဳးအတြက္ လိုခ်င္ တပ္မက္ေမာမွဳပင္ျဖစ္သည္။ ထို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ လိုခ်င္တပ္မက္မွဳ အဆိုးတရားမွတစ္ဆင့္ လူသားဆီသို႔ အဆိုးတရားမ်ားအားလံုးေရာက္ရွိလာသည္။ လူသားသည္ ေပ်ာ္ရႊင္မွဳႏွင့္ ဥစၥာဓနကို အျမဲလိုလို လိုခ်င္ ေတာင္းတေနသည္။ ဤလိုလားခ်က္မ်ား ျပည့္လွ်င္ ေပ်ာ္ရႊင္လိမ့္မည္ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေနၾကသည္။ အကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ရုပ္၀တၳဳကို အဓိကထားေသာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ထိုသေဘာတရားမ်ား ျပန္႔ႏွံ႔ေန ေလသည္။လူတို႔သည္ သူတို႔၏ ျပႆနာမ်ားကို ေငြျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္သည္ဟု ယူဆေနၾကသည္။ လူဘ၀တြင္ သက္ေတာင့္သက္သာေနႏိုင္ရန္ ေငြလိုသည္မွာ မွန္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေငြသည္ကား တစ္ခါတစ္ရံ လူသား ကို ဒုကၡေပးသြားျပန္သည္။ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားႏွင့္ အကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ဘ၀မ်ားကို သင့္ေလွ်ာ္ေသာ ရွဳေဒါင့္က ရွဳျမင္ သံုးသပ္တပ္ဖို႔လိုေပသည္။ အရာ၀တၳဳ၏ တန္ဖိုးႏွင့္ သေဘာမွန္ကို သိ၍ ကာမဂုဏ္တရားမ်ား၌ လိုလား ေတာင္းတမွဳကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေသာအခါ အကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ လြယ္ကူရိုးရွင္းမွဳႏွင့္ ေရာင့္ရဲမွဳတို႔မွ တစ္ဆင့္ျဖစ္ေပၚ လာေသာ ျငိမ္းခ်မ္းမွဳကို ရရွိမွာျဖစ္ေပသည္။ (ဆက္ရန္)
ေဒါက္တာေကသရီ ဓမၼာနႏၵ၏ 'Why Worry" ကို အေျခခံကာ ေရးထားသည္။“လွံျဖင့္ အထိုးခံထားရေသာ သူကဲ့သို႔ငွင္း၊ ဦးေခါင္းတြင္ မီးေလာင္ခံေနရေသာ သူကဲ့သို႔ငွင္း ရဟန္းသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိေသာ ခႏၶာငါးပါး၌ အျမင္မွားမွဳ သကၠာယဒိ႒ိကို ပယ္ရန္ သတိႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ ေနရာ၏။” မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ထိုဂါထာကိုပင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက
“အကယ္၍ ရင္၀လွံစူးခံေနရေနလွ်င္၊ ဦးေခါင္းကို မီးေလာင္ခံေနရလွ်င္၊ သကၠာယဒိိ႒ိရွိေနလွ်င္ လွံကိုလဲ မႏွဳတ္ ေသးပါနဲ႔၊ မီးကိုလဲ မျငိမ္းသတ္ေသးပါနဲ႔၊ သကၠာယဒိ႒ိကို အရင္ပယ္ပါ၊ ရင္၀လွံစူးလို႔ ဦးေခါင္းမိီး ေလာင္ခံရလို႔ တစ္ဘ၀သာ ေသမယ္၊ သကၠာယဒိ႒ိရွိေနလွ်င္ကား ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာေသရအံုးမယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သကၠာယဒိ႒ိကို အရင္ပယ္ပါ”ဟု အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ဖြင့္ဆိုထားေလသည္။
ထိုမိန္႔ဆိုခ်က္မ်ားကို ၾကည့္ေသာအားျဖင့္ သကၠာယဒိ႒ိသည္ လူသားကို ဘယ္ေလာက္ဒုကၡေပးေနသည္ဆို သည္ကို သိရွိႏိုင္သည္။
ထို ငါ ငါဥစၥာဟူေသာ အယူမွားမွဳ သကၠာယဒိ႒ိမွတစ္ဆင့္ ေလာဘ ဘ၀င္ျမင့္မွဳ ၀င့္ၾကြားမွဳႏွင့္ အျခားေသာ မေကာင္းေသာ စိတ္တို႔ကိုျဖစ္ေစပါသည္။ ထိုအတၱယူဆမွဳက ပုဂၢလိကသေဘာထားကြဲလြဲမွဳမွအစ ႏိုင္ငံ အသီး သီး စစ္ျဖစ္ပြားမွဳအေျခအေနထိ ဆိုက္ေရာက္ေစပါသည္။ လူသားတို႔၏ ရန္သူသည္ ကို္ယ္က်ိဳးအတြက္ လိုခ်င္ တပ္မက္ေမာမွဳပင္ျဖစ္သည္။ ထို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ လိုခ်င္တပ္မက္မွဳ အဆိုးတရားမွတစ္ဆင့္ လူသားဆီသို႔ အဆိုးတရားမ်ားအားလံုးေရာက္ရွိလာသည္။ လူသားသည္ ေပ်ာ္ရႊင္မွဳႏွင့္ ဥစၥာဓနကို အျမဲလိုလို လိုခ်င္ ေတာင္းတေနသည္။ ဤလိုလားခ်က္မ်ား ျပည့္လွ်င္ ေပ်ာ္ရႊင္လိမ့္မည္ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေနၾကသည္။ အကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ရုပ္၀တၳဳကို အဓိကထားေသာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ထိုသေဘာတရားမ်ား ျပန္႔ႏွံ႔ေန ေလသည္။လူတို႔သည္ သူတို႔၏ ျပႆနာမ်ားကို ေငြျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္သည္ဟု ယူဆေနၾကသည္။ လူဘ၀တြင္ သက္ေတာင့္သက္သာေနႏိုင္ရန္ ေငြလိုသည္မွာ မွန္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေငြသည္ကား တစ္ခါတစ္ရံ လူသား ကို ဒုကၡေပးသြားျပန္သည္။ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားႏွင့္ အကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ဘ၀မ်ားကို သင့္ေလွ်ာ္ေသာ ရွဳေဒါင့္က ရွဳျမင္ သံုးသပ္တပ္ဖို႔လိုေပသည္။ အရာ၀တၳဳ၏ တန္ဖိုးႏွင့္ သေဘာမွန္ကို သိ၍ ကာမဂုဏ္တရားမ်ား၌ လိုလား ေတာင္းတမွဳကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေသာအခါ အကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ လြယ္ကူရိုးရွင္းမွဳႏွင့္ ေရာင့္ရဲမွဳတို႔မွ တစ္ဆင့္ျဖစ္ေပၚ လာေသာ ျငိမ္းခ်မ္းမွဳကို ရရွိမွာျဖစ္ေပသည္။ (ဆက္ရန္)
0 comments:
Post a Comment