Pages

Wednesday, September 2, 2009

“အကၽြႏ္ုပ္တို႔ရြာမွ ပညာရွိ ေမာင္ဂြတို”

အကၽြႏ္ုပ္တို႔ရြာ၌ ေမာင္၀င္းညြန္႔ဦးဆိုေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္ရွိသည္၊ သူသည္ အရပ္အလြန္ပုသည္၊ သို႔ျဖစ္၍ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ သူ႔ကို “ဂြတို”ဟူ၍ နာမည္သစ္ေပးလိုက္ေလသည္၊ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ရြာသူရြာသားမ်ားကလည္း သူ႔ကို “ဂြတို”ဟူ၍ပင္ ေခၚဆိုၾကေလသည္၊ ဤေနရာ၌ ေမာင္ဂြတို၏ အရည္အေသြးကို အနည္းငယ္ေျပာျပပါရေစ၊ ေမာင္ဂြတိုသည္ ငါးႏွစ္သားအရြယ္တြင္ စာေပပညာသင္ၾကား႐န္ သူ႔၏ အေမျဖစ္သူေဒၚေထြးမွ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံတြင္ လာေရာက္အပ္ႏွံသြားေလသည္၊ သူသည္ အလြန္အင္မတန္မွ ဥာဏ္ထိုင္းသည္၊ ေမာင္ဂြတိုလက္ထက္ အကၽြႏ္ုပ္တို႔ရြာတြင္ ေက်ာင္းထိုင္ေတာ္မူသြားေသာ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ သံုးပါးရွိျပီျဖစ္ေလသည္၊ သို႔ေသာ္ေမာင္ဂြတို၏ ပညာအရည္အေသြးသည္ကား“ကၾကီေရက ကၾကီးေရးခ်ကာ” မွ တက္မလာေပ၊ သင္ပုန္းၾကီးႏွင့္ပင္ လည္ထြက္ေနသည္၊ ဘုန္းၾကီးသံုးဆက္ပင္ ရွိသြားျပီးျဖစ္ေလသည္၊ သို႕ျဖစ္၍ သူ႕၏ အေမျဖစ္သူ ေဒၚေထြးသည္
“ငါ့သားေလး စာမတတ္တာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထားလို႔ျဖစ္မွာ” ဟူေသာ အေတြး၀င္လာေလသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဒၚေထြးသည္ သားျဖစ္သူကို အစိုးရ စာသင္ေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းထားေလသည္၊ သူသည္ ဆရာမမ်ားထံ သူသားကို အပ္ႏွံရာ၌
“ဆရာမရယ္! က်မသားေလး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထားတာ စာမတတ္လို႔ ၊အဲဒါ ဆရာမဆီကို လာအပ္တာပါ” ဟူ၍ ဆရာေတာ္မ်ားကိုပင္ အျပစ္ေျပာလိုက္ေသးသည္၊ သို႔ျဖစ္၍ ဆရာမသည္ ေမာင္ဂြတိုအား တစ္ႏွစ္ေလာက္ စာသင္လိုက္ေသးသည္၊ သို႔ေသာ္ “က, ခ,”စသည္က တက္မလာေပ၊ ဆရာမလည္း ေမာင္ဂြတိုကို စာသင္ရသည္မွာ စိတ္ညစ္လာသည္၊သို႔ျဖစ္၍ သူမသည္ ေမာင္ဂြတိုကို သူ႔အေမလက္ ျပန္အပ္လိုက္ရေလသည္၊ထိုစဥ္ အကၽြႏု္တို႔ရြာသို႕ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္အသစ္တစ္ပါးေရာက္ရွိလာေလသည္၊ ထိုဆရာေတာ္သည္ ဥာဏ္ေကာင္းသည္၊ ပညာတတ္သည္၊ စည္းကမ္းေကာင္းသည္၊ စာသင္ရာတြင္လည္း အလြန္ေတာ္သည္၊ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ေဒၚေထြးသည္ သူ႔သား ေမာင္ဂြတိုကို ပညာတတ္ၾကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္လာေစရန္ ထိုဆရာေတာ္အသစ္ထံ အပ္ႏွံေလျပန္သည္၊ ေမာင္ဂြတို၏ အေၾကာင္းကိုလဲ ရြာအတြင္းမွ ဒကာ ဒကာမမ်ားေလွ်ာက္ထားျပီးျဖစ္၍ ဆရာေတာ္ၾကိဳတင္သိရွိေနျပီး ျဖစ္ေလသည္၊ သူ႔ကို လာအပ္စဥ္က ဆရာေတာ္က
“ဒကာမၾကီးေဒၚေထြးေရ! က်ဳပ္နဲ႔ ေတြ႕ရင္ ဒကာမၾကီးရဲ႕သား ပညာတတ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီလို႔သာ ေအာက္ေမ့လိုက္ေတာ့”ဟူ၍ ဆရာေတာ္သည္ အားၾကိဳးမာန္တက္ေျပာလိုက္ေသးသည္၊ ဆရာေတာ္သည္ ေမာင္ဂြတိုကို ဖိဖိစီးစီး စာသင္ေပးလိုက္ေလသည္၊ သင္ပုန္းၾကီးကုန္၍ ငါးပါးသီလအနက္ေပးအထိ ေရာက္ရွိလာေလျပီ ျဖစ္သည္၊ ဆရာေတာ္လည္း သူ႔ကိုသူ ဂုဏ္ယူေနသည္၊ ေမာင္ဂြတိုသည္ သူ႕လက္ထက္တြင္ ပညာအရည္အေသြးျမင့္လာေလျပီးျဖစ္ေလသည္၊တစ္ည ဘုရား၀တ္တက္ျပီးေနာက္ဆရာေတာ္သည္ သူ႔၏ တပည့္ေက်ာ္ကိုရင္မ်ားကို ငါးပါးသီလအနက္(ငါးပါးသီလအဓိပၸာယ္) ကို တစ္ပါးစီေျပာခိုငး္ေလသည္၊ ေမာင္ဂြတိုအလွည့္ေရာက္ေသာ အခါ “အျဗဟၼစရိယာ” ပါဠိပုဒ္ကို အနက္ေပးခိုင္းေလသည္၊ အဓိပၸယ္ေျပာခိုင္းေလသည္။ ေမာင္ဂြတို၏ အနက္ေပးလိုက္သည္ကား(အဓိပၸယ္ေျပာလိုက္သည္ကား)
“အျဗဟၼစရိယာ၊ ေမထုန္ႏြားတို႔ကို တပိုးေကာက္ျခင္းမွ” ဟူ၍ ပညာရွင္မ်ားမွတ္သားေစရန္ အနက္ေပးလိုက္(အဓိပၸယ္ေျပာလိုက္)ေလသတည္း၊ “အျဗဟၼစရိယာ၏ အနက္အမွန္ အဓိပၸာယ္မွန္သည္ကား မျမတ္ေသာ ေမထုန္အက်င့္တို႔ကို က်င့္ျခင္းမွ” ဟူ၍ပင္ျဖစ္ေလသတည္။ ဤသည္ကား ေမာင္နၾကီး ေမာင္ဂြတိုႏွင္႔ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းေပတည္။
ဤသည္ႏွင့္စပ္၍ ပုံျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ရွိေလသည္၊
တခါက စာမတတ္ေသာ မိသားစုတစ္စုရွိေလသည္၊ ထိုမိသားစုမွာ မိဘႏွစ္ပါး၊ သားတစ္ေယာက္ဟူ၍ သံုးေယာက္သာရွိေလသည္၊ မိဘႏွစ္ပါးသည္ စာမတတ္ၾကပါ၊သိ္ု႔ေသာ္သူတို႔သည္ သူတို႔၏သားေလးကို ပညာတတ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစခ်င္သည္၊ သို႔ျဖစ္၍ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္မွာပင္ အတန္းေက်ာင္းကို ပို႕ထားေလသည္၊ တစ္ေန႔ ဖခင္ျဖစ္သူက သူ႔သား စာဘယ္မွ်ေလာက္တတ္ျပီလဲဆိုသည္ကို သိလိုသည့္အတြက္ “ငါ့သား ကၽြဲကို စာလံုးေပါင္းျပစမ္းပါ”ဟုေမးေလသည္၊ ထိုအခါ သားျဖစ္သူက
“အေဖကလဲ သားက ေက်ာင္းေနတာမွ မၾကာေသးတာ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ကၽြဲကို စာလံုးေပါင္းတတ္မွာလဲဗ်” ဟု အေၾကာင္းျပလာေလသည္၊ ဤတြင္ ဖခင္ျဖစ္သူက
“မင္းကလဲ ကၽြဲေတာင္ စာလံုးေပါင္းမရဘူး၊ ငါ့ ေပါင္းျပမယ္၊ နားေထာင္၊ ကၽြဲေရးခ်ကၽြဲ”တဲ့ ၊ထိုအခါ ဇနီးမယားျဖစ္သူက ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာလိုက္ေလသည္။
“ေတာ္က ကၽြဲစာလံုးေပါင္းရမွာေပါ့၊ လူၾကီးကိုး” တဲ့၊ မိမိေကာက္ခ်က္ခ်မိလိုက္သည္ကား
“ေအာ္ ဒီမိသားစုထက္သာရင္ ဒို႔ရြာက ပညာရွိၾကီးေမာင္ဂြတိုကမွ ေတာ္ေသးဟ”ဟူ၍သာျဖစ္ေလသတည္း။

0 comments:

Post a Comment

 

Go Up အေပၚသုိ႔